Vilkår og betingelser

Mellom deg og Stiftinga Norsk Countrytreff, Org.nr.: 987 671 017, heretter kalt ”Selger”
Såfremt ikke annet er uttrykkelig og skriftligt avtalt, gjelder følgende salgs- og leveringsbetingelser mellom deg som forbruker og Selger.

Selger er:
Stiftinga Norsk Countrytreff
Skrøppavegen 2
6827 Breim
Org.nr.: 987 671 017


Henvendelser til Selger kan skje via e-mail til support@minebilder.no og telefonisk på telefonnummer +47 55 60 80 35

1. Tilbud og aksept

Avtalen mellom deg og Selger er først bindende når Selger har akseptert bestillingen din og du har mottatt en ordrebekreftelse. Selger er inntil da berettiget å annullere din ordre. Du vil bli underrettet såfremt dette skjer.

Du avgir bestilling ved å sende inn digitale bilder og angi hvilke varer du ønsker produsert.

Heretter avgir du bestillingen din.

Når bestillingen har blitt akseptert mottar du en ordrebekreftelse, og avtalen anses heretter for å være inngått.

Du skal være oppmerksom på at du selv er ansvarlig for formatet og kvaliteten av det innsendte, og for at dette passer i størrelse og kvalitet til det valgte produkt.

2. Angrerett

Ingen angrerett på produkter som er tilvirkningskjøp/spesialprodusert for kunde. Produkter som ikke er spesialprodusert for kunder er det 14 dager angrerett.

Når Selger har mottatt bestillingen din og du har mottatt en ordrebekreftelse, begynner produksjonen av ordren din.

Da din ordre blir produsert på bakgrunn av spesifikasjonene dine og produseres spesifikt til deg, er det ingen angrerett eller avbestillingsrett på ordren din.

All kontakt vedrørende angrerett bes rettet skriftlig til:
post@norskcountrytreff.no

3. Markedsføring

Du samtykker til at Selger og Stiftinga Norsk Countrytreff kan sende markedsføringsmateriale i form av nyhetsbrev samt markedsføring av egne tilsvarende produkter via elektronisk post til din opplyste elektroniske postadresse.

Du kan til enhver tid tilbakekalle dette samtykket, akkurat som du i forbindelse med avgivelsen av din e-mailadresse har mulighet for å frabe deg å motta markedsføringsmateriale.

Markedsføring skjer i overensstemmelse med den til enhver tid gjeldende markedsføringslov.

4. Priser

Leveringen av varene skjer til de på tidspunktet for kontraktinngåelsen gjeldende priser i norske kroner, som er anført på Selgers hjemmeside.

Prisen inkluderer fremkalling og behandling av digitale filformater som avtalt samt avgifter, herunder merverdiavgift og tillagt frakt- og leveringskostnader.

Opplysninger om de totale kostnadene kjøperen skal betale, inklusive alle avgifter (merverdiavgift) og leveringskostnader (frakt, porto, fakturagebyr, emballasje med videre), samt spesifisering av de enkelte elementene i totalprisen, gis i bestillingsløsningen før bestilling er foretatt.

Vareleveranser til Svalbard eller Jan Mayen selges uten tillegg av merverdiavgift. Det tas forbehold for særlige betingelser for forsendelse til Svalbard og Jan Mayen med eventuell forhøyelse av fraktomkostninger.

5. Betaling

Du skal ved bestillingen angi om du ønsker å betale direkte med Vipps.

Alle tranaksjoner blir belastet direkte for øyeblikket av transaksjonen.

Salg på kredittkjøp kan kun gjennomføres med personer over 18 år.

Ved ordreavgivelse foretar Selger kontroll av ordregivers dekning på den angitte konto.

Ved bruk av Vipps trekker Selger kjøpssummen når ordren er produsert og skal sendes.

6. Levering og forsendelse

Leveringen av ordren skjer i henhold til de på websiden fastlagte bestemmelser, priser og former, med mindre du og selger har avtalt annet.

Det er du som er ansvarlig for at ‘din profil’ er oppdatert og korrekt. Adresseendring skal meldes/endres omgående og FØR en ny bestilling bekreftes. Dette for å være sikker på at leveringen skjer til korrekt adresse. Har du glemt å endre dette før en bestilling foretas må du selv bære kostnaden med ekstra portoutgifter.

Levering skjer gjennom Posten Norge som enten Pakke i postkassen, Servicepakke eller Bedriftspakke. Vi leverer i hele Norge.

Produksjonstid vil normalt sett variere fra 3-7 virkedager alt etter hvilke produkter som blir bestilt. Postgang er normalt sett 2-3 virkedager.

Dersom noe skades eller blir borte under levering, er det avsenderen av forsendelsen som har ansvaret for å reklamere til Posten. Forsendelse med bestilte produkter som ikke hentes på posten, blir returnert til Stiftinga Norsk Countrytreff. Etter en måned makuleres varen.

7. Reklamasjonsrett ved mangler og forsinkelse

I overensstemmelse med forbrukerkjøpslovens regler i kapittel 6 har du som forbruker 24 måneders reklamasjonsrett over mangler.

Såfremt du vil påberope deg en mangel, skal du gi Selger beskjed herom innen rimelig tid etter at du har oppdaget manglen. I motsatt fall mister du retten til å påberope deg manglen. Beskjed gitt innen to måneder etter at du har oppdaget manglen, er alltid rettidig.

Er reklamasjonen berettiget, refunderes dine (rimelige) fraktkostnader. Varen skal alltid sendes tilbake i forsvarlig emballasje, og husk å få en kvittering for sendingen, så fraktkostnadene kan tilbakebetales.

Du har som forbruker rett til å heve kjøpet, hvis din ordre blir vesentlig forsinket, og du ikke aksepterer et nytt leveringstidpunkt.

All kontakt vedrørende reklamasjon overfor Selger bes rettet skriftlig til:
post@norskcountrytreff.no

8. Tilbakebetaling

Hvis du hever kjøpet som følge av forsinkelse, betaler vi hele beløpet inkl. frakt tilbake innen 14 dager fra vi har mottatt henvendelsen.

I tilfelle av reklamasjon vil du bli refundert returfrakten innen 14 dager fra vi mottar din vare.

9. Videregivelse av personopplysninger

Til bruk for ordrebehandlingen videregis kun de person- og bildedataene til ovennevnte parter, som er nødvendige for ordrebehandlingen og evt. etterfølgende service og kommunikasjon.

De personopplysningene vi samler inn og behandler omfatter navnet ditt, e-mailadressen din, privatadressen din, telefonnummeret ditt og lignende identifikasjonsopplysninger.

Selger tilstreber til enhver tid å beskytte kundenes personopplysninger og behandle disse i overensstemmelse med persondatalovgivningen.

Du har rett til å få innsikt i personopplysningene som vi behandler om deg – dog med visse lovbestemte unntagelser. Du har videre rett til å komme med innsigelser mot innsamlingen og behandlingen av personopplysningene dine.

Du har mulighet for å klage over behandlingen av personopplysningene dine til Datatilsynet.

10. Klager

Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Kjøperen kan ta kontakt med Forbrukerrådet for å få bistand i en eventuell tvist med selger. Dersom minnelig løsning ikke oppnås etter megling i Forbrukerrådet, kan partene skriftlig begjære at Forbrukerrådet fremmer tvisten for Forbrukerklageutvalget. Vedtak av Forbrukerklageutvalget er rettskraftig fire uker etter forkynning. Før vedtaket er rettskraftig, kan partene, ved innsendelse av stevning til Forbrukerklageutvalget, bringe vedtaket inn for tingretten.

Du kan finne Forbrukerrådet her:
https://www.forbrukerradet.no

og Forbrukerklageutvalget her:
http://www.forbrukerklageutvalget.no/

12. Andre bestemmelser

Såfremt enkelte bestemmelser i disse betingelser og vilkår er eller blir ugyldige, berøres gyldigheten av de øvrige bestemmelsene ikke herav. Disse forblir bindende for både selger og deg.

Stiftinga Norsk Countrytreff forbeholder seg retten til å gjøre endringer i overstående brukervilkår. Hver gang du bruker denne tjenesten forplikter du deg til å følge gjeldene vilkår.

Salgs og leveringsbetingelsene er senest oppdateret 08.07.2024